Pozycjonowanie sklepów na Woocommerce to usługa, jaką powinni zainteresować się właściciele sklepów internetowych, którym zależy na tym, by pozyskać nowych klientów z wyszukiwarki internetowej. Strategia pozycjonowania sklepów Woocommerce jest podobna do tej, którą przyjmuje się w przypadku zwiększania widoczności standardowych stron internetowych. Działania takie powinny być wykonane jednak przez specjalistów. Agencja SEO dopasuje odpowiednią strategię, która pozytywnie wpłynie na wskaźnik odwiedzin i konwersji sklepu. Jak jednak zacząć pozycjonowanie Woocommerce? Podpowiadamy.
Pozycjonowanie Woocommerce a audyt sklepu
Pozycjonowanie sklepu internetowego powinno zostać poprzedzone wykonaniem audytu SEO. Takie działania może podjąć profesjonalna agencja SEO, taka jak firma Widoczni. Na ich podstawie dopiero powinny być dopasowywane odpowiednie kroki, które zagwarantują zwiększenie widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania. Dobór strategii SEO dla Woocommerce wymaga optymalizacji serwisu pod kątem potrzeb użytkowników, a także algorytmów wyszukiwarki. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie Woocommerce rozpoczyna się już wtedy kiedy wybierają odpowiedni hosting. Serwer powinien gwarantować dużą prędkość ładowania strony i jej elementów, a także bezpieczeństwo.
Jakie działania obejmuje pozycjonowanie sklepu Woocommerce?
Pozycjonowanie sklepów Woocommerce to usługa oferowana przez specjalistyczne firmy zatrudniające fachowców z różnych dziedzin, którzy łączą swoje siły, aby zagwarantować swoim klientom jak najlepsze rezultaty. Działania, jakie podejmuje agencja SEO Widoczni, mają na celu pozycjonowanie sklepu internetowego. W pierwszej kolejności obejmują one audyt, a następnie opracowanie strategii SEO dla witryny. Na tej podstawie prowadzone są kolejne czynności. Zalicza się do nich tworzenie przyjaznych pod SEO adresów URL, które są wartościowe, merytorycznie i dobrze zoptymalizowane, a także stworzenie meta danych, które pozwolą robotom na lepsze zrozumienie witryny.
Agencja SEO Widoczni przeprowadza również działania takie jak konfiguracja robots.txt czy stworzenie mapy witryny. Niezwykle istotna z punktu widzenia pozycjonowania sklepów Woocommerce jest także optymalizacja treści. Znajdujące się na stronie teksty muszą być nasycone odpowiednimi frazami kluczowymi, a jednocześnie wartościowe dla odbiorców.
Pozycjonowanie sklepu internetowego a linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Warto mieć świadomość jak duże znaczenie w kontekście działania, jakim jest pozycjonowanie sklepów internetowych ma również linkowanie wewnętrzne, a także zewnętrzne. Wewnętrzne pozwala użytkownikom szybciej znaleźć konkretne podstrony, z kolei robotom wskazuje najważniejsze adresy URL. Linkowanie zewnętrzne zaś pochodzące z innych domen w kontekście pozycjonowania sklepów Woocommerce jest istotne ze względu na to, że roboty Google wówczas uznają taką stronę za wiarygodną i polecaną przez innych użytkowników
Źródło: https://widoczni.com/pozycjonowanie-sklepu-internetowego/woocommerce/.