Nie można zaprzeczyć, że wybierając agencję marketingu internetowego, warto kierować się zdrowym rozsądkiem. A co mogłoby się zmienić, gdyby wsłuchać się również w głos serca? Czy dzięki temu można byłoby podjąć lepszą decyzję? Spróbujmy to sprawdzić.
Fakty, liczby i wnioski z prowadzonych działań
Klienci poszukujący agencji interaktywnej wybierają między podmiotami wyspecjalizowanymi w danej dziedzinie (np. reklama Facebook Ads) albo proponującymi kompleksową obsługę i całościowe spojrzenie na marketing. Trudno jednoznacznie wskazać, które rozwiązanie jest lepsze i zagwarantuje bardziej satysfakcjonujące rezultaty. Decyzja o wyborze wariantu musi zostać umotywowana specyfiką branży, w jakiej działa zainteresowana współpracą firma, jej głównymi i szczegółowymi celami, oczekiwaniami wobec agencji czy budżetem.
Na tym etapie zdecydowanie warto kierować się zdrowym rozsądkiem. Słuszność wyboru konkretnej opcji powinna zostać potwierdzona za pomocą danych oraz wniosków z działań prowadzonych do tej pory. Nie ma tu miejsca na przeczucia czy przekonania, których nie da się uzasadnić. Każda kolejna zebrana i przeanalizowana informacja przybliży Cię do celu, a więc odkrycia idealnego dla Ciebie wariantu. Wykorzystaj więc efektywnie całą swoją wiedzę na temat produktów czy klientów (tylko Ty wiesz o nich tak wiele) i uporządkuj ją. Następnie zastanów się, czy skuteczniejsze dla rozwoju Twojego biznesu będzie:
-
zlecanie wybranych zadań różnym, wyspecjalizowanym agencjom,
-
współpracowanie z jedną agencją, która proponuje uzupełniające się usługi (takie jak kampanie Google Ads, analityka internetowa, optymalizacja SEO) i dba o ich wysoką jakość.
Dobre relacje, szczerość i wzajemne zaufanie
Kolejny krok to wybór agencji z danej grupy (wyspecjalizowanych, oferujących kompleksową obsługę). Na tym etapie warto kierować się nie tylko zdrowym rozsądkiem, ale i wsłuchać w głos serca. Jak należy to rozumieć? Część elementów współpracy z agencją można ocenić oraz przeanalizować. Mowa o proponowanych przez nią rozwiązaniach, warunkach umowy czy sposobie rozplanowania działań. We współpracy z agencją ważne są też dobre relacje, wzajemne zaufanie i szczerość. Ich nie można zmierzyć – trzeba je po prostu poczuć.
Jeśli nadal nie czujesz się przekonany, pozwól, że odwołamy się do konkretnego przykładu. Agencja Marafiki od ponad 10 lat skutecznie pomaga klientom z różnych branż rozwijać ich e-biznes, zwiększać sprzedaż i budować świadomość marki. Zatrudnia m.in. specjalistów od Google Ads, Facebook Ads, optymalizacji SEO i analityki internetowej. Umiejętności zespołu potwierdzają certyfikaty, liczne ukończone szkolenia i zaproszenia na konferencje branżowe. Głos rozsądku podpowiada, że warto z nią współpracować, ale serce jeszcze tego nie czuje?
Dodajmy więc, że priorytetem agencji jest budowanie ze swoimi klientami trwałych, dobrych relacji. Traktuje ona współpracujące z nią firmy jak partnerów i dba o to, żeby korzyści były odczuwalne dla każdej ze stron. Pozostaje z nimi w stałym kontakcie, szanuje i akceptuje ich decyzje oraz doradza tak, jak robią to przyjaciele, czyli w dobrej wierze. I podobnie jak ktoś bliski szczerze się o nich troszczy, dostarczając świeże pomysły i wprowadzając niezbędne modyfikacje.
Podsumowanie
W życiu i w biznesie, w tym przy wyborze agencji marketingu internetowego, warto kierować się zarówno rozumem, jak i sercem. Dając szanse i rozsądkowi, i uczuciom, możesz podjąć lepszą decyzję. Czyli rozpocząć współpracę, która będzie efektywna, a zarazem przyjemna.